2015. április 22., szerda

Amikor a majom megtanult faramaszni.

Az elmult nehany napban beindult a munka a kertben es remek idonk volt, mondhatni meleg. Sajnos kepeket nem igazan tudok mellekelni az irasok melle mivel a hely internetes adottsagai korlatozottak, de a szavak erejevel probalok hatni es mindenki sajat maga fanataziajara bizni az esemenyek, helyek es szereplok megalkotasat. Szoval a munka beindult es egesz vegeig a het eddigi reszeben ketreceket acsoltunk egy kb 35-40 fokos lejton (ez nem vicc es tulzas), azert mert rengeteg a szarvas es oz, ami megenne mindent ami kulonleges. A szerencse az, hogy tiszta szikla az egesz fal, talajt csak igen vekonyan talalni rajta, igy lyukat utni bele neha lehetetlenseg. A rajta novo novenyek szep Japan gyujtesek eredemenyei, igy egy helyen talalni egy csomo novenyt onnan. Csak emlegetes szintjen: Acer rufinerve, Acer shirasawanum, Trochodendron aralioides, Sorbus commixta, Disanthus cercidifolius, Lindera obtusiloba, Rhamnus japonica, Magnolia stellata, Acer palmatum, Acer capilipes, Hydrangea petiolaris, Rhododendron albrechtii stb. no itt. A tegnapi napon delutan fogtam magam es felmasztam a kertel szembeni 664m magas Beinn Rudah csucsra. Nem gondoltam volna, hogy valaha is fogok Rhododendron zsungelen keresztul torni, na de ez most sikerult. A nehezen tuljutva eleinte birkalegelokon mentem keresztul ahol sok volt a Pteridium aquilinum, de fentebb erve ezek elmaradtak. Csorgedezo erecske menten megtalaltam a Pinguicula vulgarisokat igen nagy tomegben. A magas fekvesu tozeges helyeken itt elegge gyakori. A kovek kozott kesobb Selaginella selaginellioides toveire akadtam, aminek szinten megorvendtem. Fentebb torve egy magasabb sziklafalon Alchemilla alpina toveire lettem figyelmes, ami igencsak dekorativnak mondhato a leveleivel. Persze amikor mar azt hittem, hogy ott is vagyok, kiderult, hogy a teteje az takarasban van es lentrol nem is latszik, igy meg masztam egyet. Erdekes volt, hogy a Sphagnum mindenhol ott van es helyenkent az eso 1-1,2m vastagon kimossa a termestozeget. Felerve remek kilatas nyilott elottem. Gourock, Glasgow, Dunoon es a Loch Eck alattam a szemem ele tarult. Visszafele meg nehany Sorbusra lettem figyelmes a lentebbi reszeken, majd az utat elerve 3 ora alatt lejartam a tavot.

Masik erdekesseg, hogy elkeszitettem eletem 2. "borsofozeleket" ami inkabb levesre hasonlitott, de mar megettem szoval azon kivul, hogy hig es sos lett jo volt.

Nehany remek sas is elokerult a munka soran, amiket meg meg kell varni, hogy hatarozhato allapotba keruljenek, de bizonyosan jok lesznek.

A vasarnapi napon sikeresen stoppoltam Dunoonba es vissza, ket remek idos holgy tarsasagaban, akik szinten stoppoltak valaha. Szoval mukodik ez itt is.

A mai napon jott egy adag noveny Edinburghbol (jobbnal-jobbak) azokat pakoltuk es szortiroztuk a foliasatorban.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése